Tuesday, October 2, 2018

Bergelut

Move on je Man.. Banyak lagi perempuan yang lagi baik untuk kau..

Ala cikgu, move on jak la. Sik guna cikgu pikir hal nya gik..

Kadang-kadang rasa muak dengar orang cakap benda yang sama setiap hari. Rasa macam nak sembur je balik "Korang tak rasa, korang boleh la cakap."

Aku terfikir jugak.. aku ni baik sangat ke atau pun naif?
Dia dah buat sampai tahap macam tu pun aku tetap sayangkan dia dan masih nak kembali bersama dengan dia. Apa yang berlaku, aku akan pejam sebelah mata dan anggap benda tu tak pernah berlaku.

Yes, aku akui aku masih sayangkan dia.
Tapi dia?
Kaunselor aku, lawyer aku, kawan-kawan aku, mak bapak aku, adik beradik aku semua cakap benda yang sama.. iaitu.. kalau dia dah buka hati dia dekat orang lain malah bukan hati je yang dia dah buka, maksudnya aku dah tak ada lagi tersisa dalam hati dia.

Sebenarnya, aku masih lagi dalam fasa denial.. cuba untuk nafikan hakikat yang aku dengan dia dah bukan lagi suami isteri. Hakikat ni makin sukar untuk aku terima sejak 22 Jun 2018. Aku masih lagi bergelut antara rasa cinta dengan rasa sakit. Seumur hidup aku, aku tak pernah bersedia pun untuk lalui saat-saat macam ni. Bukan setakat tak bersedia, tapi tak pernah terfikir pun yang aku akan lalui dugaan macam ni.

Ya Allah, berikanlah aku kekuatan dan kesabaran..

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.